Hånd og håndled

Træningsprogram til hånd og håndled.

Alle øvelser udføres ____ gange dagligt. Hver øvelse gentages minimum _____ gange.

Øvelse 1
1.1


Sid med træningshånden ud over en bordkant med underarmen støttende på bordet.
 

1.2
 

Bøj håndleddet ned mod gulvet. Prøv derefter at bøje håndleddet yderligere ned og hold stillingen kort. Hvis der er behov, så hjælp med den modsatte hånd.

Øvelse 2
2.1


Sid med træningshånden ud over en bordkant med underarmen støttende på bordet.

2.2


Bøj håndleddet op mod loftet. Prøv derefter at bøje det yderligere op og hold stillingen kort. Hvis der er behov, så hjælp med modsatte hånd.
 

Øvelse 3
3.1


Sid med underarmene støttende på bordet med hænderne foldet over en bordkant.

3.2


Bøj hænderne op og ned.

3.3

Øvelse 4
4.1


Sid med foldede hænder og albuerne støttende på bordet. Den ene håndryg skal røre ved bordet.

4.2


Drej hænderne rundt så håndryggene skiftevis rør ved bordet. Øvelsen kan også laves, når du holder hænderne fri fra bordet.

Redaktør