For ansatte - adgang til webmail og intranet

Medarbejdere på Rigshospitalet kan tilgå deres mail hjemmefra.​ For adgang til intranettet skal du være logget på hospitalets netværk.​

​Webmail

outlook.office365.com

Intranet​

Adgang via regionens netværk

Er du logget på hospitalets netværk - enten fordi du befinder dig på hospitalet eller fordi du er logget på netværket udefra - kan du tilgå intranettet via adressen:​ intranet.regionh.dk/rh

For at kunne logge på netværket udefra skal du have en godkendt bærbar med GlobalProtect installeret.

Adgang via privat udstyr

Hvis du vil tilgå Region Hovedstadens data og systemer udenfor regionens netværk, fx SP, drev og Intranet, skal du sikkerhedsgodkendes udover dit brugernavn og adgangskode. Denne ekstra kontrol sikrer regionens data imod uvedkommende forsøg på adgang. Løsningen RegionH har valgt hedder Entrust.

Der er 2 trin  du skal igennem.
  • Trin 1: Download Entrust på din mobil. 
  • Trin 2: Opret dig på Entrust (dette skal gøres fra din arbejdspc)
Efter du har udført de 2 trin, kan du tilgå VA fra dette link  hjemmefra:
https://va.regionh.dk 

Find vejledninger på intranettet (søg på  på "Entrust IdentityGuard")

Lav bogmærker

Det kan være en god idé at indsætte disse links som bogmærker i din browser så du let kan finde dem igen.​



Redaktør