
1. juni tiltræder Birgitte Lorenzen som ny finans- og regnskabschef på Rigshospitalet. Birgitte Lorenzen kommer fra en stilling som bogholderichef i DSB. På Rigshospitalet skal hun lede en ny stabsafdeling, Finans og Regnskab, der får direkte reference til hospitalsdirektøren.
- Vi vil sætte ekstra fokus på området efter nogle ærgerlige sager. Vi skal være
bedre til at sikre, at vores bilagshåndtering lever op til de gældende regler.
Derfor har vi ansat flere medarbejdere til opgaven, oprettet et centralt
rejsekontor og indført central bilagshåndtering. Birgitte Lorenzen har solid
erfaring med denne type opgaver fra DSB, og jeg er glad for, at hun nu skal stå
i spidsen for arbejdet med at gøre Rigshospitalet blandt de fremmeste på
området. Vi ønsker en fornyelse, hvor vi også arbejder med at skabe en mere
hurtig og enkel digital håndtering af bilag, så det er let for det kliniske
personale at håndtere opgaven korrekt, siger hospitalsdirektør Per Christiansen.
Birgitte Lorenzen er uddannet HD i regnskab fra CBS. Før hun kom til DSB har hun
bl.a. arbejdet hos Det Danske Filminstitut og it-virksomheden Netcompany A/S.
Hun er 48 år og bor i Holte.