Nu kan du ringe til hospitalet hele dagen

Fra 1. september er Glostrup Hospitals telefoner til ambulatorier åbne kl. 8 – 15 på hverdage. Det betyder, at patienterne lettere kan komme igennem, når de skal melde afbud, bestille en ny tid eller andet.
Nu bliver det lettere for patienterne at ringe til hospitalet på en tid, som passer dem. Opkaldene kan fremover spredes mellem kl. 8 og 15 og skal ikke som tidligere ligge i et tidsrum på 2-3 timer om formiddagen. Det betyder forhåbentlig, at patienterne lettere kommer igennem på telefonerne og slipper for at vente i lang telefonkø.

- Vi ved, at flere af vores patienter har haft svært ved at komme igennem på telefonerne, så vi er rigtig glade for at imødekomme dem med dette nye tilbud, der betyder, at det bliver langt lettere at få os i røret. For os som hospital kan den nye fleksibilitet for patienterne betyde, at vi fremover får afbud i bedre tid, hvilket gør det lettere at planlægge, siger hospitalsdirektør Klaus Lunding.

Ændringen gælder patientrettede telefonnumre til ikke-akutte funktioner i de kliniske afdelinger. Hovedtelefonen og en række telefoner til fx sengeafsnit er allerede åbne hele døgnet.

Ændringen sker som et element i arbejdet med det fælles regionale indsatsområde ”Ventet & Velkommen”.

Færre frustrerede patienter 

På Dansk Hovedpinecenter har de allerede haft lange telefonåbningstider i et halvt år.

- Vi oplever, at telefonerne bliver spredt mere ud over hele dagen, og det betyder blandt andet, at vi har færre frustrerede patienter i røret. Før var der en del, der ringede forgæves eller ventede lang tid i kø, siger lægesekretær Ane Lundgaard Dahl fra Dansk Hovedpinecenter.

Ane fortæller også, at de før fik mange mails, hvor patienter frustrerede skrev, at de ikke kunne komme igennem på telefonen. Sådanne mails får de stort set ikke længere. En anden god ting er, at afdelingen nu får flere afbud i god tid.

En del af en større indsats med forbedret mail- og telefonservice

De nye telefonåbningstider er en del af indsatsen ”Ventet & Velkommen”, der skal forbedre servicen for patienter og pårørende. Sammen med den nye afbudsservice på hjemmesiden er det nu meget lettere at komme i kontakt med hospitalet.
Redaktør