Konferencedagens formiddag har fokus på temaet klinisk uddannelse og læring mens eftermiddagen tematiserer professionsidentitetsdannelse i et uddannelsesperspektiv.
Program
8.30 - 9.00 Ankomst - Kaffe og croissant
9.00 - 9.20 Velkomst v/ Helen Bernt Andersen, projektejer og Betina Wilhjelm, projektleder PÅ TVÆRS
9.20 - 9.40 Simulation – Hvad kan det tredje kliniske læringsrum? v/ Anne Frandsen, Klinisk uddannelsesansvarlig, Rigshospitalet
9.40 - 10.00 Hvem har nøglen til medicinrummet? v/ Lis Suhr, Klinisk uddannelsesansvarlig og Betina Wilhjelm, Koordinerende klinisk uddannelsesansvarlig spl., Rigshospitalet
10.00 - 10.30 Fagkultur og læring v/ Malene Kjær, Post.doc., Aalborg Universitet
10.30 - 10.50 Pause - Kaffe med sødt
10.50 - 11.20 Forandring og stabilitet i det kliniske læringsrum v/ Kristian Larsen, Seniorforsker, UCFS
11.20 - 12.05 Plejelogikker i klinisk uddannelse v/ Mari Holen, Lektor, RUC
12.05 - 12.35 Frokost
12.35 - 13.20 Jeg skal bare være et godt sted med en god personalegruppe
- Sygeplejeprofessionsidentitet anno 2020 v/ Sine Lehn-Christiansen, Lektor, RUC
13.20 - 13.40 PRM-modellen – Støtte til klinisk beslutningstagen v/ Bettina Poulsen, Klinisk underviser, Rigshospitalet
13.40 - 14.00 Sundhedsfaglig supervision – Hvordan understøttes dannelsen af en professionsidentitet? v/ Bolette Holck, Uddannelseskonsulent, Rigshospitalet
14.00 - 14.25 Pause - Kaffe og kage
14.25 - 14.55 Hvad kan jeg blive og hvem vil jeg være?
- Centrale dynamikker i skabelsen af professionsidentiteten hos de nye velfærds-
professionelle v/ Nana Katrine Vaaben, Docent, KP
14.55 - 15.10 Farvel til PÅ TVÆRS, Goddag til MINERVA v/ Mari Holen og Sine Lehn-Christiansen
15.10 - 15.15 Farvel og tak for i dag v/ Helen Bernt Andersen