Ambitionen med Patientinddragelse
CKO er en patientcentreret organisation, der yder behandling, pleje og service af høj faglig kvalitet. Et sted hvor personalet trives og er stolte af at arbejde, og hvor patienter og deres pårørende føler sig mødt som mennesker, godt behandlet og hjulpet til at klare sig bedst muligt igennem deres sygdomsforløb.
Værdi for patienten
Alt hvad vi laver, skal give størst mulig værdi – og være til mindst mulig gene - for patienten. Det er derfor nødvendigt både at inddrage det faglige perspektiv (hvad kan vi tilbyde af pleje og behandling for en given sygdom) og patientens eget perspektiv og prioritering. Denne inddragelse skal ske systematisk og direkte.
For at indfri denne ambition vil CKO gå forrest i udvikling og afprøvning af nye serviceydelser, metoder og organisationsformer – altid i tæt samarbejde med lokale team/afsnitsledelser, medarbejdere og patient- og pårørenderepræsentanter.
Patienter og pårørende med i hospitalets udvikling
For os handler systematisk patientinddragelse om at involvere patienter og pårørende hver gang vi arbejder med forbedringer og nye ydelser. Fx i forbindelse med