Juliane Marie Centrets kommunikationspolitik

Imødekomme​nhed, omtanke og ansvarlighed er grundværdierne i Juliane Marie Centrets Kommunikationspolitik.

​​​​​​​​​​​​​​​​

​​Juliane Marie Centrets kommunikationspolitik tager udgangspunkt i to indsatsområder og tre værdier for god kommunikation: 

Indsatsområder

  • ​​​Kommunikation som tværgående kompetence
  • Kommunikation som integreret element i centrets centrale aktiviteter, strategier og indsatsområder.

Værdier

  • Imødekommenhed 
  • Omtanke 
  • Ansvarlighed.

​Læs hele kommunikationspolitikken her:​

Se en artikel om implementeringen af kommunikationspolitikken.

Kurser, undervisning og værktøjer
Som en del af centrets kommunikationspolitik, udbyder vi kurser og undervisning i kommunikation for medarbejdere. 

Til kurserne er udarbejdet en række værktøjer og retningslinier for både formidling, kommunikation med patienter, intern kommunikation og kommunikation med pressen.  Alle værktøjer og retningslinier vil blive udleveret på kurserne og er tilgængelige for medarbejdere på intranettet.  

Det er muligt at få etableret kurser for medarbejdere i Juliane Marie Centret om bl.a.:

  • ​​Samtaler med vrede patienter og pårørende
  • Konflikthåndtering
  • Kommunikation med barn og forældre
  • Spørge- og lytteteknikker
  • Medinddragelse-kommunikative redskaber
  • Relationelle kompetencer og kommunikation
  • Feedback og anerkendelse i teori og praksis
  • Kommunikation og samarbejde
  • Pressehåndtering og pressekontakt​.

Redaktør