Forbedring og kvalitetsarbejde i Juliane Marie Centret

Kvalitets- og udviklingsarbejdet er forankret i klinikkernes hverdag. Derfor arbejder de enkelte klinikker med prioriterede indsatsområder valgt ud fra en vurdering af faglig relevans, og det der skaber mest værdi for patienterne.

For at opnå forbedringer af den faglige og patientoplevede kvalitet fokuserer vi på muligheder snarere end begrænsninger.  

Kvalitets- og udviklingsarbejdet er forankret i klinikkernes hverdag. Derfor arbejder de enkelte klinikker med prioriterede indsatsområder valgt ud fra en vurdering af faglig relevans, og det der skaber mest værdi for patienterne.

Alle værdierne og arbejdet med kvalitet, patientsikkerhed og udvikling er forandret i centrets Forbedringspolitik.​ . 

Kvalitetsorganisation

Juiane Marie Centrets Kvalitetsudvalg er sammensat af de tværfaglige teams af kvalitetsansvarlige fra JMC's klinikker samt JMC's centerledelse og kvalitetskoordinatorer. Læs mere om JMC's kvalitetsorganisation.

Redaktør